PO OBRONCIMA STRAHINJČICE – 206

Biciklistička ruta “Po obroncima Strahinjčice” prolazi okolicom Radoboja i Gornjeg Jesenja, prepuna je očuvane prirode i ljepote krajolika karakterističnih za Zagorje – isprepleteni nizovi zelenih brežuljaka i udolina. Ruta kreće u središtu Radoboja u neposrednoj blizini kružnog raskrižja županijske ceste ŽC 2257 i nerazvrstane ceste. Nastavite dalje na sjever nerazvrstanom cestom i na “Y” raskrižju (1 km od starta) skreće lijevo na makadamski put. Uspinjanje se nerazvrstanom cestom završava na “Y” raskrižju (2,4 km od starta), gdje ruta skreće desno u smjeru naselja Strahinje Radobojsko. Zadržite se kratko na raskrižju i uživajte u prelijepom pogledu na okolicu. Ruta se nastavno spušta u usku dolinu i prolazit kroz šumu, a na raskrižju (5,3 km od starta) skreće desno. U nastavku kratko vozite po ravnom dijelu kroz naselja Strahinje i Podgora Krapinska. Ruta prolazi ispod nadvožnjaka državne ceste DC1 i na “Y” raskrižju skreće desno u smjeru naselja Žutnica. U naselju Žutnica ruta ponovno skreće desno na državnu cestu DC 74 i dalje nastavlja lagano uzbrdo prema Gornjem Jesenju. U Gornjem Jesenju ste nakon 12,4 km vožnje od starta. Općina Jesenje je poznata po novoj „Lovnoj stazi krapinskih neandertalaca“ dolinom potoka Ravninščice, a mjestom dominira barokna crkva Sv. Ivana Krstitelja, zaštitnika općine, iz 1858. g. Kroz Gornje Jesenje prolazi i biciklistička ruta koja spaja Donje Jesenje, Đurmanec i dvorac Trakošćan. Na “Y” raskrižju DC 74 i nerazvrstane ceste ruta skreće desno i nastavlja uspon do župne crkve Sv. Ivana Krstitelja. Biciklistička ruta dalje prati trasu biciklističke rute općine Gornje Jesenje i nastavlja grebenskom lokalnom cestom LC 22013 kroz naselje Brdo Jesenjsko s predivnim pogledima na okolicu. U naselju Jedvaji na “Y” raskrižju (14,7 km od starta) ruta skreće lijevo na nerazvrstanu cestu. Ruta nastavno prolazi nerazvrstanom cestom kroz naselja Klasići, Flaši i Bosaki, a na “Y” raskrižju (17,7 km od starta) skreće lijevo. U nastavku je ruta položenija. Nastavno ruta na “Y” raskrižju skreće desno uz ostatke kamene kuće zvane Vahtari koju starosjedioci mjesta pamte kao nekadašnju željezničku stanicu vlaka koji je prevozio ugljen za Varaždin. Nadalje ruta nastavla županijskom cestom ŽC 2257 kroz naselje Gorjani Sutinski, prolazi uz šaroliko i veselo uređen izvor vode, a na “Y” raskrižju započnje uspinjanje prema Radoboju. U nastavku ruta po ŽC 2257 prolazi nekoliko kratkih uspona i spusteva s prelijepim pogledima na južno Zagorje. Na raskrižju s raspelom ruta nastavlja ravno i uskoro dolazite po ŽC 2257 do središta Radoboja gdje biciklistička ruta završava.

Biciklistička ruta je obrađena kroz 44 točke – raskrižja gdje je planirano postavljanje putokaznih ploča za vođenje biciklista.